Loading...
 
DAWG - DIGITALLY AUGMENTED WARGAME


Az Infinity egy kis spanyol cég (Corvus Belli) által fejlesztett és kiadott táblás stratégiai játék (tabletop wargame), tehát teljesen analóg. Kézzel fogható miniatúrákkal, sablonokkal és dobókockákkal kell játszani, a szabálykönyvek és a sereglisták is általában nyomtatottak. A játék világa egy cyberpunk jövő, tehát előre elnézést kérek a hacker füleket sértő sci-fi kifejezésekért.

Image


A projekt célja bizonyos digitális kényelmi funkciók implementálása (tehát nem egy számítógépes változat elkészítése, hanem a hústér és a kibertér vegyítése) tehát egy computer-assisted wargaming (CAWG) hack. Valamint, hogy a rendszer később átültethető legyen más játékokhoz is (pl.: WH40K, Doom társasjáték). Első körben a cél az Infinity kezdő szett (Operation: Icestorm) kezdő szabályainak implementálása.

Image

Nyomtatott sereglista és egységek


Kamera és projektor
A rendszer egyik legfontosabb része egy az asztal felett elhelyezett webkamera, ami látja az egész játékteret és egy lefele irányított projektor, ami képes plusz információt megjeleníteni. Ilyen például az egyes egységek hatóköre (mennyit tud lépni, mekkora távolságig hatásos a fegyvere) és hogy egyáltalán van-e rálátása a célpontra. A kamera és a projektor kalibrációjához a táblán elhelyezett markereket használnám, ami alapján biztosítani tudom, hogy a megjelenített információ megfelelő méretű és a jó helyen jelenik meg.

Image

Ezt egyszerűen fel is lehet festeni a miniatúra talpára


AR
https://www.youtube.com/watch?v=xGsfDDxhFN0

RFID
https://www.youtube.com/watch?v=IJrXf6waoUI

RPG
https://www.youtube.com/watch?v=nGlpU4CbsvU

Rizikó
https://www.youtube.com/watch?v=Knh1c8maVvs

Strech goal: Kiterjesztett valóság
Ez nem is annyira feature, inkább eyecandy. Az AR (Augmented Reality) elsősorban az álcázott egységeknél lenne használható. Vannak egységek, amiket nem is kell felhozni a táblára: a hivatalos szabály szerint a játék előtt egy papírra fel kell jegyezni a helyüket és a játékos később bármikor aktiválhatja. Ezt mi általában úgy oldjuk meg, hogy amíg a másik játékos nem figyel felhelyezzük a kívánt helyre és gyorsan készítünk róla egy fényképet a telefonunkkal (hogy igazolni tudjuk az ellenfélnek amikor aktiváljuk). Ezt kiválthatná a digitális térkép (amit egy notebookon vagy tableten lehetne elérni). Ezek az egységek általában még ilyenkor sem lesznek láthatóak, csak egy marker jelöli, hogy ott egy álcázott egység áll. Harmadik fél által gyárott markerek között van áttetsző műanyagból kivágott sziluett. Ehelyett elhelyezhetnénk egy QR kód markert aminek a helyére az okostelefonokon futó programok egy 3D effektet jelenítenének meg.

Image Image Image

Contributors to this page: Houruck .
Page last modified on Wednesday 11 of March, 2015 15:24:05 CET by Houruck.

Upcoming Events

1)  Wed 01 of Jan, 2020 18:00 CET
Kotes workshop